Kul jul?

Nej julen är inte rolig längre. Mest ångestframkallande av alla måsten och julklappar osv.
När jag var liten älskade jag julafton. Smög upp kl 04.00 och kollade under granen sen väckte jag mamma och pappa för jag var så paket-kåt att jag inte kunde sova mer.
Nu är allt bara ovisst och jobbigt. T.ex. hur jobbar jag under jul? Vad fan ska man köpa i julklapp till alla? Hur ska vi göra/vart ska vi vara på julafton?
Helst av allt vill jag bara sitta hemma och ta det lugnt och mysa. Kanske ha klickat hem något i julklapp till mej själv. Äta en pizza och slöa framför tv:n.
Egoistiskt, kanske? Men jag har tappat julstämningen med åldern tror jag.
Sad but true.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0