Kokosmjölk?

Jag skulle exprimentera lite när jag lagade mat och testa att använda kokosmjölk, vilket jag aldrig gjort tidigare.. Så av namnet kokosmjölk att dömma trodde jag såklart att det skulle vara något mer flytande i konsistensen. Tur att jag inte ringde konsumentkontakten och klagade (vilket var bra nära). För sen fick jag veta att det inte alls skulle vara särskilt flytande förän det blev varmt.. Men VARFÖR heter det kokosmjölk om det inte är flytande.. Kokossörja skulle jag nog ha valt att kalla det för att undvika missförstånd.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Sådär har alla mina kokosmjölksförpackningar varit. HÅRDA? Fattar inte heller men det är fruktat gott!

2009-05-27 @ 13:10:32
URL: http://sofienordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0