Hej och välkommen till comhem

Hej och välkommen till comhem är INTE min svarsreplik när jag svarar på hemtelefonen. Ändå så är det alltid något smartskaft som på krasslig svenska säger "Är du comhem? Jag vill prata med comhem" på andra sidan luren.
Så jag måste förklara ungefär tre gånger att nej jag är inte comhem och att dom ringt fel. Inte nog med det, efter ett tag lärde jag mej att det var lika bra att också tala om att dom måste slå riktnummer 0771 annars ringer dom upp mej igen och igen.
Det värsta är när någon ringer och väcker mej så att jag måste kliva upp och svara för att jag tror att det hänt något när det ringer 20 signaler klockan kräks på morgonen. Men icke då bara en jävla felringare. Det är faktiskt nästan ingen som vill mej något som ringer hit.

Detta ger mej en viss förståelse för telefonjack-nej tack reklamen.
Fastän den är aningen irriterande och uttjatad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0